DATE

3 min read •

Arthur D. Little Global Automotive Study schetst belang van auto in veranderende wereld van mobiliteit

Londen, 17 december 2018 – Vandaag heeft Arthur D. Little (ADL) zijn marktrapport over de wereldwijde automotive markt gepubliceerd. Voornaamste bevindingen zijn dat de vraag naar eigen autobezit hoog blijft, vooral onder jongeren, en dat bestuurders massaal de overstap naar elektrische en hybride voertuigen (EV's) overwegen. Dit zal grote invloed hebben op de strategie van zowel de fabrikant als de leverancier en verder zorgen voor een snellere ontwikkeling van EV-ecosystemen, zoals oplaadoplossingen.

Bestuurders zijn nu veel meer bereid om alternatieve aandrijflijnen te omarmen. Zo zou 58% bereid zijn meer te betalen voor hybride auto’s en 50% voor volledig elektrische auto’s. De huidige dominantie van door benzine en diesel aangedreven auto’s kan in de toekomst snel veranderen. Van de ondervraagden die van plan waren om hun auto binnenkort te vervangen, zei 48% dat ze een elektrische en hybride auto zouden overwegen, 36% een benzinemotor en 12% diesel.

Klaus Schmitz, partner bij Arthur D. Little legt uit: "Deze uitbreiding van ons baanbrekende onderzoek uit 2015 naar de automotive markt laat enorme ontwikkelingen zien. Het eigen autobezit blijft onveranderd hoog, wat betekent dat de totale automarkt stabiel zal blijven. Met de transitie naar EV’s, nieuwe mobiliteitsopties en een vraag die groter is dan de geplande capaciteit staan fabrikanten voor een enorme uitdaging.

Het vertrouwen in autonome voertuigen (AV's) is minder geworden. Zo is het percentage automobilisten dat aangeeft volledige autonoom te gaan rijden gedaald van 64% naar 57%. Van deze gebruikers geeft 44% aan dat de autonome auto de privéauto op korte stadsritten naar verwachting zal vervangen en 29% het openbaar vervoer. Deze ontwikkelingen zullen van grote invloed zijn op strategieën voor de stadsmobiliteit.

De zorgen over de beveiliging van persoonlijke gegevens binnen het autonoom en connected rijden nemen toe. 59% van de Amerikaanse automobilisten geeft aan dat zorgen omtrent de beveiliging van gegevens hen zou beletten geavanceerde (autonome) rijfuncties te gebruiken.

Wolf-Dieter Hoppe, partner van Arthur D. Little licht toe: "Chauffeurs in alle landen die we hebben ondervraagd, behalve China, zijn steeds ongeruster over de bescherming van privégegevens. Op de lange termijn wordt beveiliging van deze gegevens een belangrijke onderscheidende factor voor fabrikanten en aanbieders van mobiliteitsoplossingen.

De helft van de respondenten was het ermee eens dat het bezitten van een auto belangrijk was - bijna hetzelfde aantal als in 2015, waarbij onafhankelijkheid, comfort en gemak hun belangrijkste redenen bleven. Ondanks de groei van car sharing schemes, heeft een minderheid, zelfs onder de 30 jaar, een geregistreerde deelauto. Bereidheid tot het peer-to-peer delen van privéauto's daalde wereldwijd gemiddeld van 25% naar 23%, maar was er wel een lichte groei in China (42%) en de VS (29%).

Voor de ADL Global Automotive Study zijn meer dan 8000 chauffeurs in 13 landen ondervraagd - een samenvatting is hier beschikbaar: www.adl.com/FOAM

Contactpersoon:

Cate Bonthuys

Tel: +44 7746546773

cate@catalystcomms.co.uk

3 min read •

Arthur D. Little Global Automotive Study schetst belang van auto in veranderende wereld van mobiliteit

DATE

Londen, 17 december 2018 – Vandaag heeft Arthur D. Little (ADL) zijn marktrapport over de wereldwijde automotive markt gepubliceerd. Voornaamste bevindingen zijn dat de vraag naar eigen autobezit hoog blijft, vooral onder jongeren, en dat bestuurders massaal de overstap naar elektrische en hybride voertuigen (EV's) overwegen. Dit zal grote invloed hebben op de strategie van zowel de fabrikant als de leverancier en verder zorgen voor een snellere ontwikkeling van EV-ecosystemen, zoals oplaadoplossingen.

Bestuurders zijn nu veel meer bereid om alternatieve aandrijflijnen te omarmen. Zo zou 58% bereid zijn meer te betalen voor hybride auto’s en 50% voor volledig elektrische auto’s. De huidige dominantie van door benzine en diesel aangedreven auto’s kan in de toekomst snel veranderen. Van de ondervraagden die van plan waren om hun auto binnenkort te vervangen, zei 48% dat ze een elektrische en hybride auto zouden overwegen, 36% een benzinemotor en 12% diesel.

Klaus Schmitz, partner bij Arthur D. Little legt uit: "Deze uitbreiding van ons baanbrekende onderzoek uit 2015 naar de automotive markt laat enorme ontwikkelingen zien. Het eigen autobezit blijft onveranderd hoog, wat betekent dat de totale automarkt stabiel zal blijven. Met de transitie naar EV’s, nieuwe mobiliteitsopties en een vraag die groter is dan de geplande capaciteit staan fabrikanten voor een enorme uitdaging.

Het vertrouwen in autonome voertuigen (AV's) is minder geworden. Zo is het percentage automobilisten dat aangeeft volledige autonoom te gaan rijden gedaald van 64% naar 57%. Van deze gebruikers geeft 44% aan dat de autonome auto de privéauto op korte stadsritten naar verwachting zal vervangen en 29% het openbaar vervoer. Deze ontwikkelingen zullen van grote invloed zijn op strategieën voor de stadsmobiliteit.

De zorgen over de beveiliging van persoonlijke gegevens binnen het autonoom en connected rijden nemen toe. 59% van de Amerikaanse automobilisten geeft aan dat zorgen omtrent de beveiliging van gegevens hen zou beletten geavanceerde (autonome) rijfuncties te gebruiken.

Wolf-Dieter Hoppe, partner van Arthur D. Little licht toe: "Chauffeurs in alle landen die we hebben ondervraagd, behalve China, zijn steeds ongeruster over de bescherming van privégegevens. Op de lange termijn wordt beveiliging van deze gegevens een belangrijke onderscheidende factor voor fabrikanten en aanbieders van mobiliteitsoplossingen.

De helft van de respondenten was het ermee eens dat het bezitten van een auto belangrijk was - bijna hetzelfde aantal als in 2015, waarbij onafhankelijkheid, comfort en gemak hun belangrijkste redenen bleven. Ondanks de groei van car sharing schemes, heeft een minderheid, zelfs onder de 30 jaar, een geregistreerde deelauto. Bereidheid tot het peer-to-peer delen van privéauto's daalde wereldwijd gemiddeld van 25% naar 23%, maar was er wel een lichte groei in China (42%) en de VS (29%).

Voor de ADL Global Automotive Study zijn meer dan 8000 chauffeurs in 13 landen ondervraagd - een samenvatting is hier beschikbaar: www.adl.com/FOAM

Contactpersoon:

Cate Bonthuys

Tel: +44 7746546773

cate@catalystcomms.co.uk